Industria auto se regăsește în ultimii ani într-o tranziție accelerată către un viitor electric, mulți dintre constructorii de renume de pe scena auto globală făcând pași importanți în această direcție. Nu este și cazul celor de la Dacia, producătorul român cu sediul principal la Mioveni susținând că va rămâne la motoarele termice atât timp cât acest lucru va fi posibil.
Renault are planuri mari în direcția electrică, constructorul din Hexagon propunandu-și chiar să devină complet electric până în anul 2030. Totuși, Dacia, marca low-cost a producătorului francez, pare să adopte o altă strategie și să nu renunțe prea curând la motorizările clasice. Așadar, cel mai probabil, cei de la Dacia vor aștepta anul 2035 pentru a face această tranziție, an începând cu care motoarele pe bază de combustibili fosili vor fi interzise pe Bătrânul Continent.
Toate aceste informații au fost oferite recent chiar de către directorul general Denis Le Vot. În cadrul unui interviu acordat celor de la Reuters, Le Vot a declarat că situația Renault este diferită, constructorul urmând să acționeze în așa fel încât să devina “campionul motoarelor electrice”.
Obiectivul Renault este însă unul destul de riscant, motiv pentru care Dacia va rămâne pentru moment la motoarele clasice. Astfel, va oferi mașini acelui segment de șoferi care se dovedesc a fi mai reticienți cu privire la trecerea către motoarele electrice. În acest fel, cele două mărci vor coexista pe piața auto.
Până la această oră, Dacia se poate lăuda cu un singur model electric în portofoliul său, și anume Spring. Iar dacă ne uităm la cifrele de vânzări, vom observa că Spring a fost întâmpinat destul de bine pe piața auto europeană. Sigur, nu are cifre spectaculoase încă, dar reprezintă 12% din totalul comenzilor primite de Dacia, ceea ce nu este deloc de neglijat.
Anul 2023 se anunță însă a fi unul interesant pentru producătorul român, Dacia pregătindu-se deja pentru lansarea unui prim model hibrid.
Sursa: Mediafax